הצלחה בינלאומית ראשונה לתוכנית החדשנות בתחום טכנולוגיות הבנייה, המשותפת להתאחדות בוני הארץ והממשלה

הצלחה בינלאומית ראשונה לתוכנית החדשנות בתחום טכנולוגיות הבנייה, המשותפת להתאחדות בוני הארץ והממשלה

תוכנית החדשנות בתחום טכנולוגיות הבנייה (construction innovation zone) רשמה לאחרונה הצלחה בינלאומית ראשונה. הסטרט אפ הישראלי דאטומייט (Datumate) אשר הצטרף השנה לתוכנית טכנולוגיות הבנייה הישראלית התקבל להיות חלק מקבוצה נבחרת של סטרט אפים מכל העולם בתחומי התחבורה והבנייה שמוקדמים על ידי מאיץ הטכנולוגיות (accelerator) "מיינדבוקס" שבבעלות ענקית הרכבות הגרמנית, דויטשה באן (Deutsche Bahn).

תוכנית החדשנות לטכנולוגיות בנייה היא שותפות של התאחדות בוני הארץ, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה ומיזם ישראל דיגיטלית יחד עם חברת SOSA, המאגדת את קרנות הון הסיכון הגדולות בישראל. התוכנית מלווה חברות שביצעו גיוס סיד ועונות על צרכים של ענף הבנייה. במסגרת זו חברות הסטראט אפ זוכות לליווי מקצועי בתחומי הטכנולוגיה והון הסיכון שכולל, בין השאר, מפגשים הפותחים עבורן דלתות בעולם.

בחודש יוני האחרון, התקיים מפגש כזה במתחם SOSA בתל אביב במסגרת אירוע מיט-אפ שבו לקחו חלק מנציגי הסטרט אפים הפועלים בתוכנית הישראלית, בכירי מיינדבוקס ונציגי עיריית ברלין שמקדמת את הפעילות בתחום זה באזורה. מטרת המיט-אפ היתה לאתר יחד טכנולוגיות חדשות שעונות על צרכים ייחודים של גופי הקמת והפעלה רכבות בעולם.

חברת דאטומייט, שהוקמה על ידי ד"ר ג'אד ג'ארוש, המשמש בה כיום סמנכ"ל טכנולוגיות, מפתחת פתרונות אוטומטים ודיגיטליים לחברות בניית תשתיות ומשרדי מדידות על ידי שימוש בטכנולוגיות רחפניים ועיבוד תמונה. החברה מישראל צדה את עיני נציגי הגופים הגרמניים ובעקבות המפגש, היא הוזמנה להצטרף למאיץ בגרמניה. החברה מישראל צפויה לעבוד על פרויקטי תשתית בבנייה של דויטשה באן בגרמניה ולספק להם ניתור, מעקב ואנליזה של התקדמות הפרויקט, זיהוי כשלים ושמירה על התאמת הביצוע לתוכניות. פעילותה במסגרת מיינד בוקס תימשך ארבעה חודשים. צוותיה יגיעו מדי פעם לגרמניה ויעבדו מרחוק עם דויטשה באן על בסיס שבועי. נציין, כי לפני כשנתיים, אימצה מיינד בוקס את הסטרט אפ הישראלי ריילויז'ן, שפיתח מערכת מניעת תאונות בין רכבות. בעקבות הפעילות הוכתרה רייל ויז'ן כמערכת מניעת התאונות הרשמית של ענקית הרכבת מגרמניה ובמקביל, דויטשה באן משווקת אותה לחברות רכבות נוספות בעולם.

לקריאת הכתבה המלאה בגלובס לחצו כאן