ראול סרוגו: "אנחנו במצב הכי קשה שהכרנו אי פעם" - בוני הארץ : בוני הארץ

ראול סרוגו: "אנחנו במצב הכי קשה שהכרנו אי פעם"

מפגש חירום שהתקיים בין צמרת משרדי הממשלה וענף הבנייה, העלה מטרה אחת: להציע פתרונות מידיים למחסור החריף בכוח אדם עקב המלחמה. הפתרונות שעלו במהלך האירוע עסקו בשלושה מישורים – העובדים הזרים, הפלסטינים והישראלים.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, אמר במפגש כי "אנחנו במצב הכי קשה שהכרנו אי פעם. כשחברה כמו רדימיקס מייצרת 30% מהיכולות שלה ואולי גם שולחת אלפי עובדים לפיטורים, אז רק זה נייר לקמוס של מצב הענף כיום. אם אנחנו לא נבנה ולא יהיו דירות מחירי הדירות יעלו; אם לא נבנה תשתיות אז גם לא ייבנו דירות. זה יגיע למצב בו יצטופפו 50 ילדים בכיתות כי אין בתי ספר חדשים. בקצב הזה נהפוך למדינת עולם שלישי. אני שומע הרבה קולות מכיוון של גורמים רשמיים שאומרים שהכלכלה שלנו חזקה. הם מנותקים לגמרי, הכלכלה שלנו לא חזקה אני מצטער לאכזב פה את כולם, שני הענפים שמובילים את הכלכלה שלנו, הנדל"ן וההייטק נמצאים במצוקה קשה", טוען סרוגו.

במפגש דנו נציגי ההתאחדות וההסתדרות עם מנכ"לי משרדי השיכון, כלכלה, פנים ועבודה על פתרונות למשבר המחסור בעובדים. בין השאר, דרשו נציגי ההתאחדות מנציגי הממשלה לקדם מיד פתרון שיכלול מסלול הבאת עובדים זרים לתשתיות בנוסף לזרים שיגיעו לתחום הבניין. בין השאר, קראו נציגי ההתאחדות לאפשר לחברות תשתיות לייבא עובדים בעצמן ולא דרך חברות כוח אדם, כדי לקצר תהליכים. נציגי הממשלה מסרו כי להערכתם ניתן יהיה לאשר מסלול כזה והם נכונו לבחון אותו מיידית.

צילום: ניב אהרונסון וואלה

לחצו לכתבה המלאה