"50 אחוז מאתרי הבנייה בישראל סגורים לגמרי, אין יוצא ואין בא" - בוני הארץ : בוני הארץ

"50 אחוז מאתרי הבנייה בישראל סגורים לגמרי, אין יוצא ואין בא"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, התארח בתוכנית "נדל"ן בצו השעה" ברשת 13 כדי לדבר על מצב ענף הבנייה בצל המלחמה. "50 אחוז מאתרי הבנייה בישראל סגורים לגמרי, אין יוצא ואין בא. בסך הכול הכללי הענף שלנו היום עובד בתפוקה של 30 אחוז בלבד, מה שמגדיר אותו, בהגדרה, אולי המשבר הגדול ביותר בתולדותיו של הענף מאז קום המדינה", אמר.

"להיות פועל בניין, צריך הכשרה מתאימה, לא כל אחד יכול, והייתי שמח מאוד לקלוט כמה שיותר עובדים ישראלים במצב הזה. אולי באמת המשבר הזה הוא הזדמנות להכניס לענף שלנו יותר ויותר ישראלים", הוסיף סרוגו.

ומה לגבי עובדים ישראלים? לדברי סרוגו, "ככל שהענף הוא יותר טכנולוגי, יש יותר סיכוי לקלוט את העובדים המקומיים. כי הם פשוט מפעילים מחשב". בשביל זה, אומר סרוגו, "צריך לדלג על בירוקרטיה ולדלג על רגולציה על מנת להביא אותם מהר, כי המשבר חריף מאוד. ברגע שנביא אותם עובדים, הם כולם ייקלטו פה לעבודה. צריך קודם כל להביא אותם ואחר כך להתחיל ברגולציה".

מבחינתם של האזרחים, "אם התמזל מזלך, וקנית דירה אצל חברה שלקחה מקדם ביטחון של זמן, ויש לה עובדים זרים, אז אולי למזלך הם לא יאחרו, אבל אני יודע שכל החברות, כולל החברות הגדולות והטובות, אותן חברות שיש להן עובדים זרים, הוציאו הודעות שצפוי להיות איחור. ואני מניח שברוב חברות הבנייה, הרוב המוחלט, יהיה איחור שינוע בין שלושה חודשים לשישה חודשים נכון להיום, ולכן אני מאוד מקווה שהממשלה תקבל החלטה, שהיא תבוא לפצות גם את רוכשי הדירות וגם את הקבלנים באופן כזה שייתר את הצורך בדיונים משפטיים ארוכי טווח, מסואבים, דבר שיעשה רע מאוד לענף ולכלכלה, ולרוכשי הדירות עצמן", אומר ראול.

עוד מאמרים בנושא